نویسندگی برای افزایش بازدید وبلاگ و سایت
فرض میگیرم که اگر در حال خواندن مطلب افزایش بازدید وبلاگ هستید، آشنایی اولیه با نویسندگی پایه و اصول وبلاگ نویسی دارید. یعنی میدانید که چهطور جمله بندی و پاراگراف بندی کنید، جملههای شما به اندازه کافی تاثیرگذار هستند و میدانید برای چه کلمه کلیدی خاصی مینویسید. اصولی که در این مطلب برای شما مینویسم، با اشاره به همین نکتهها هستند و اهمیت آنها را نشان میدهند.
اگر نسبت به نویسندگی خودتان تردید دارید، یا فکر میکنید به اندازه کافی اثرگذار نمینویسید، دورههای آموزشی زیر برای شما هستند:
اصول نویسندگی در افزایش بازدید
نویسندگی بدون خوانده شدن، عذاب بزرگی است. هر بار که ویرگول یا شبکه اجتماعی خودتان را باز میکنید و تعداد پایین بازدیدها را میبینید، ذهن و قلبتان خالی میشود. طوری که انگار تمام مهارت نویسندگی شما زیر سوال میرود. در حالی که وقتی تکنیکهای افزایش بازدید را یاد میگیریم، تازه متوجه میشویم که چه قدر به کارمان علاقه داشتیم و نمیدانستیم.
هر کسی که مینویسد، باید روی افزایش بازدید وبلاگ و سایت خودش کار کند. خود من اگر سایتم روزی چند هزار نفر بازدید کننده نداشت، هیچ وقت ترغیب نمیشدم که بیشتر بنویسم. پس نوشتن برای من به امید بازدیدهایی است که روی سایت میگیرم.
چرا افزایش بازدید؟
حتی اگر مخاطبانی که مطالب شما را میخوانند، واکنش منفی به آن نشان میدهند، بهتر است بازدیدتان بیشتر شود. بازدیدکنندگان سایت شما، دلسوزترین و دوستداشتنیترین آدمهایی هستند که در زندگی پیدا میکنید. همانها از شما میخواهند مسیر تازه ای را شروع کنید، به آنها در مورد مسائل بیشتری بگویید و با آنها صحبت کنید.
این مخاطبان در ادامه به شما میگویند که دوست دارند در مورد چه مطالبی بیشتر بخوانند. چه موضوعاتی هست که الان برای آنها دغدغه شده و نمیتوانند به کسی بگویند. یا اگر میتوانستند مثل شما بنویسند، دوست داشتند چه کارهایی انجام بدهند.
ایده گرفتن با افزایش بازدید
همیشه راهی برای ارتباط دیگران با خودتان بگذارید. اجازه بدهید که آنها نیز با شما صحبت کنند. متکلم وحده نباشید که فقط بخواهید خوانده شوید. هر زمانی که بتوانید پذیرای نظرات و انتقادهای دیگران باشید، حتی اگر این حرفها خیلی تند و صریح باشند، آمادگی رشد و پیشرفت را پیدا کرده اید. تا جایی که میتوانید، نسبت به نظرات دیگران با روی باز برخورد کنید.
مثلاً در جواب انتقاد دیگران، میتوانید از جملههای زیر استفاده کنید:
خیلی متاسفم که مطلبم شما را ناراحت کرده. اما حتماً به صحبت شما فکر میکنم.
ممنونم از این که مطلب من را خواندید. نظر شما برای من محترم است.
احساس ناراحتی شما را درک میکنم. روی نظر شما فکر میکنم.
و…
با این جوابها، به آنها فضا میدهید که بتوانند با روی بازتر و لحن مثبت تری با شما صحبت کنند. به علاوه، دیگرانی که تا دیروز منتظر پاسخ سنگین شما بودند، حالا با خیال راحت تری با شما صحبت میکنند. زیرا میدانند حتی اگر شما را ناراحت کنند، باز هم میتوانند حرف دلشان را به شما بزنند.
دایره واژگان و افزایش بازدید
هر مخاطبی به دنبال کلمههای خاصی میگردد. مثلاً اگر شخصیت مخاطب شما به شکلی است که دنبال کلمههای زرد مثل ازدواج فلان بازیگر، کنسرت فلان خواننده، خبرهای جنجالی و… باشد، هیچ وقت اصطلاح مسیر بازیگر یا خواننده شدن را جستجو نمیکند. شاید فکر کنید که خبر ازدواج فلان بازیگر و خواننده، میتواند چه بازدید خوبی روی سایت شما بیاورد، اما این ورودیها، به مخاطب هدف شما نمیرسند. پس وقتی در مورد مخاطب هدف صحبت میکنید، مسئله باید روی دایره واژگان متمرکز باشد.
پس مرحله اول، آشنایی با دایره واژگان مخاطب هدف شماست. برای رسیدن به مخاطب هدف درست، باید به این سوالها جواب بدهید:
این مخاطب هدف چه مطالبی میخواند؟
این مطالب با چه کلماتی دیده شده اند؟
من چه نگاه و نظر جدیدی در مورد این کلمات دارم؟
ایا میتوانم معنای جدیدی به این کلمهها اضافه کنم؟
آیا معنای محتواهای قبلی من، با این کلمه همخوانی دارد؟
پیدا کردن دایره واژگان
همان طور که در آموزش دایره واژگان به طور کامل توضیح داده ام، ورودیهای مختلفی برای کلمات وجود دارند. همه ما این پنج ورودی را استفاده میکنیم، اما طیف استفاده از این دایره واژگان و جنس کلماتمان، متغیر و متفاوت است. ممکن است کسی کلاً سواد نداشته باشد، اما دایره اطلاعاتش محدود به بیسوادیاش نیست. چنین آدمی، کمبود دایره واژگانش در کتاب خواندن را با پر کردن دایره واژگان دیگری جبران کرده است.
پس نباید روی ورودیهایی کار کنیم که برای ما مهم هستند. بقیه ورودیها را تا حد زیادی نادیده میگیریم. زیرا به هر دلیلی ممکن است چنین ورودیهایی در مخاطب ما خاموش باشد. پس روی همان دایره واژگانی تمرکز میکنیم که دنبال خوانده شدن هستیم. این موضوع باعث افزایش بازدید مخاطبان هدف شما میشود که تا قبل از این، توجهی به شما نداشتهاند.
استفاده از دایره واژگان
مهارت دایره واژگان در پیدا کردن کلمه کلیدی، خیلی مهم است. مسلماً جستجوهای دیگر کاربران به شما نشان میدهد که دنبال چه موضوع و با چه هدفی هستند. پس نباید خودتان را محدود به کلمات ذهنی خودتان بکنید. کلمات کلیدی خاصی را انتخاب کنید که مخاطب هدف شما دنبال آن هستند.
مرحله بعد، نوشتن مطالبی است که این کلمات تازه، درون آن نوشته شود. پس مخاطب هدف با خواندن آنها، احساس نزدیکی به شما میکند. و از این جا به بعد، نسبت به خواندن مطالب شما بیشتر ترغیب میشود.
ارتباط افزایش بازدید با اصول سئو
اصول سئو، اصولی هستند که برای افزایش بازدید به کار میروند. اما اگر مطالبی که مینویسید، دایره واژگان مخاطب را هدف قرار ندهد، عملاً از آن بازدید، سودی هم نخواهند برد. نویسنده ای میتواند به نوشتن خودش امیدوار باشد که میتواند با نوشتن روی وبلاگ شخصی و وبسایت خودش، مخاطب خوبی را برای خودش به دست بیاورد.
خرید دوره ساکت کردن منتقد درونی
مصطفی مردانی
اینستاگرام | تلگرام | توییتر | لینکدین |
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.